طرز تهیه موچی با بستنی ماچا

موچی با بستنی ماچا یک دسر ژاپنی هست که بستنی را درون خمیر از آرد برنج می پوشانید مثل یک کوفته برنجی کوچک با مغز بستنی. این خمیر و بستنی داخل اون رو میشه با طعم های مختلفی درست کرد. طرز تهیه بستنی موچی چای ماچا یک ایده خوب ژاپنی برای دسری از برنج با چای ماچا هست که خواص بسیار زیادی داره.

 

مواد لازم:

8 گرم ماچا

70 گرم شیر غلیظ شده

200 گرم خامه

100 گرم آرد برنج

60 گرم شکر

180 میلی لیتر آب

نشاسته ذرت 

 

مراحل آماده سازی بستنی ماچا:

ماچا را در ظرف ریخته و شیر غلیظ شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مایه یکدست شود.

(برای تهیه شیر غلیظ شده کافیست شیر و شکر را باهم مخلوط کنید و بر روی قرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود)

خامه را به مایه ماچا و شیر غلیظ شده اضافه کنید و با دور متوسط همزن آن ها را مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد بستنی را در یک ظرف که دارای درب است بریزید و برای 4 ساعت در فریزر قرار دهد تا سفت شود. 
بعد از سفت شدن بستنی را از فریزر خارج کنید، در کف یک سینی سلفون قرار دهید و بستنی ها را به صورت توپی بر روی آن بگذارید و مجدد 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید.

شما میتوانید برای توپی کردن بستنی ها از قاشق اسکوپ هم استفاده نمایید.

 

مراحل آماده سازی خمیر موچی:

100 گرم آرد برنج را داخل ظرف بریزید و به آن شکر اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد خشک با هم خوب مخلوط شوند، سپس آب را به مخلوط آرد و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدست شود.

حال مواد را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا مواد پخته شود.

* توجه داشته باشید مواد را مستقیم بر روی حرارت نگذارید *

شما میتوانید در یک قابلمه به مقدار یک چهارم، آب بریزید و ظرف را درون آن قرار دهید جوری که آب در حال جوشیدن داخل ظرف نرود و درب قابلمه را قرار دهید تا مواد پخته شوند.

بعد از 15 دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و با یک قاشق کمی آن را هم بزنید.

حال بر روی یک سینی یا  تخته مقداری نشاسته ذرت بریزید و خمیر داخل ظرف را بر روی آن قرار دهید و روی خمیر هم مقدار دیگری نشاسته ذرت بریزید تا خمیر به دست شما نچسبد.

خمیر را با دست پهن کنید و به یک ضخامت نیم سانتی برسانید، سپس خمیر را به صورت مربع های کوچک برش دهید و درون یک قالب گرد بگذارید و بستنی هایی که از قبل آماده کرده اید را در وسط آن قرار دهید و سر خمیر را ببندید و اضافه آن را با قیچی ببرید.

شما میتوانید در صورت نداشتن قالب به تعداد برش های خمیر خود سلفون ببرید و خمیر را روی آن بگذارید و بستنی را در مرکز آن قرار دهید و سلفون را دور موچی ها بپیچید و خودتا با دست آن ها را گرد کنید.

موچی ها 2 ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از آن موچی شما آماده سرو است. نوش جان

نکته: حتما بلافاصله بعد از اتمام کار ظرفی که در آن خمیر موچی قرار داشت را آبکشی نمایید زیرا اگر بماند و داخل ظرف خشک شود شستشوی آن دشوار است.

 

برای دیدن ویدئو طرز تهیه این موچی خوشمزه اینجا کلیک نمایید

 

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

محصولات بامـاچـا

اینستاگرام بامـاچـا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید