جنگ کافئین

قهوه در مقابل ماچا ؟!

 

 

  • میزان کافئین در یک فنجان 

همانطور که قبلا در مجله باماچا در مورد کافئین چیست صحبت کردیم میزان کافئین موجود در هر فنجان قهوه بین 80 تا 200 میلی گرم است. اما در مورد مصرف قهوه چند نکته حائز اهمیت است. عموما مصرف قهوه در افراد به دلیل حجم بالای کافئین موجود در هر وعده مصرف و افزایش ناگهانی انرژی در افراد پر مشغله یا کسانی که وقت کافی برای استراحت ندارند و یا به هر دلیل دیگر قهوه می‌نوشند ایجاد اعتیاد می کند. اما نکته جالب توجه در مورد مصرف قهوه این است که هر فنجان قهوه بین 1 تا 3 ساعت پس از نوشیدن افزایش انرژی به همراه دارد و این افزایش سینوسی و کاهش ناگهانی به مرور باعث افزایش مصرف افراد می‌شود.
تا اینجا با کافئین موجود در قهوه و نحوه عملکردش در بدن آشنا شدیم. همانطور که قبل تر اشاره کردیم ماچا نیز دارای کافئین است اما میزان کافئین آن در هر فنجان بین 35 تا 70 میلی گرم می‌باشد.

 

 

شاید در ابتدا این تصور ایجاد شود که این میزان کافئین در مقایسه با قهوه بسیار کمتر است پس اثر آن هم به همین میزان کمتر خواهد بود. اما خوشبختانه نحوه عملکرد کافئین در ماچا به صورت سینوسی نیست و در بازه زمانی 4 تا 6 ساعت بدن افزایش انرژی، افزایش تمرکز و شادابی را تجربه می کند، به این معنی که پس از نوشیدن یک فنجان چای ماچا بدن حداقل تا 4 ساعت آینده سرشار از انرژی خواهد بود در صورتی که این افزایش انرژی با قهوه حداکثر تا 3 ساعت ادامه دارد.

 

 

به علاوه افزایش ناگهانی کافئین در خون منجر به ایجاد استرس، تنش و در برخی افراد به صورت دلشوره نمایان می شود. در صورتی که به دلیل کمتر بود میزان کافئین در ماچا و همچنین ماندگاری طولانی تر آن پس از مصرف این مشکلات برای افراد ایجاد نمی شود.

 

 

  •  آیا می توان از ماچا به عنوان جایگزینی برای قهوه استفاده کرد؟

چون چای ماچا برخلاف قهوه باعث افزایش انرژی بدن در زمانی طولانی می گردد ( 4 تا 6 برابر قهوه ) جایگزینی عالی برای کسانی است که به قهوه اعتیاد دارند. این چای باعث تنظیم قند خون، افزایش انرژی بدن و احساس آرامش در شما می گردد. ال تیانین موجود در چای ماچا به جای این که سیستم عصبی بدن را بیشتر تحریک کند باعث ایجاد آرامش و راحتی در شما می گردد.

بسیاری از کسانی که به قهوه اعتیاد داشته اند با شروع مصرف چای ماچا متوجه کاهش میلشان به مصرف قهوه گردیده اند یا این که به طور کلی نوشیدن قهوه را کنار گذاشته اند. اگرچه ما نمی توانیم شما را از لذت نوشیدن قهوه محروم کنیم ولی به شما اطمینان می دهیم با مصرف چای ماچا شما دیگر نیازی به مصرف قهوه نخواهید داشت.

 

 

  • چگونه ماچا می تواند یک محرک و در عین حال یک آرامش بخش باشد؟

برای مدت های طولانی ماچا توسط راهبان ژاپنی، جنگجویان و رزمی کاران مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا دارای اثرات متضادی مانند محرک بودن و آرام بخش بودن را همزمان با هم می باشد.

کافئین  در چای باعث برقراری جریانی از انرژی در بدن می شود و آمینو اسید ال تیانین باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز و هوشیاری در بدن می شود.

 

 

 

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده

محصولات بامـاچـا

اینستاگرام بامـاچـا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید