همه چیز درمورد لته سبز معروف

ماچا لته چیست؟ 

 

ماچا لته یکی از نوشیدنی‌هایی است که در چند سال اخیر در رسانه‌های اجتماعی به شدت معروف شده است. این نوشیدنی علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، در واقع طعم جدیدی از قهوه را به مردم عرضه کرده است؛ اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم بدانیم ماچا لته چیست و چه چیزی طعم آن را خارق‌العاده کرده است. این نوشیدنی باید توضیح داده شود، زیرا خیلی از افراد نمی‌دانند چگونه ماچا لته تهیه می‌شود.

 

 

ماچا لته چیست؟

ماچا لته یک نوشیدنی حاوی شیر است و عملکرد آن درست مانند یک لته معمولی است. ماچا لته یک نوشیدنی خوش‌رنگ و دل‌چسب است. فرق ماچا لته با لته معمولی استفاده از یک شات چای ماچا به جای یک شات اسپرسو است.  منظور از یک شات، دو اونس چای ماچا است که این شات مانند سایر لته‌ها توسط شکر شیرین می‌شود، همچنین با کف شیر مخلوط می‌شود.

دلیل رنگ سبز این لته، همان چای ماچا است. این رنگ باعث ایجاد تنوع در شکل ظاهری لته شد و به جای نوشیدن لته به رنگ قهوه‌ای و سفید، لته‌ای به رنگ سبز و سفید می‌نوشیم. این رنگ بسیار زیبا است و حس خوبی به ما می‌دهد. ماچا لته را می‌توان با هر شیری تهیه کرد ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نوشیدن یک ماچا لته خوش‌طعم و مزه از شیر گیاهی استفاده کنید، حتی اگر گیاهخوار نیستید و به گیاهخواری علاقه‌ای ندارید.

 

 

بهترین شیر برای ماچا لته چیست؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای تهیه ماچا لته از شیرهای گیاهی مثل شیر بادام یا حتی شیر برنج به‌جای شیر‌های حیوانی استفاده کنید.

تهیه ماچا لته با شیرهای گیاهی طعم و عطر دلپذیری به نوشیدنی می‌دهد، اما ممکن است جنس این نوشیدنی در دهان عجیب به نظر برسد. اگر به دنبال شیری می‌گردید که به شیر حیوانی شباهت بیشتری داشته باشد، ما به شما شیر بادام‌زمینی را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر می‌خواهید یک طعم فوق‌العاده را امتحان کنید بهتر است از شیر نارگیل استفاده کنید. توجه کنید که شیر نارگیل با آب نارگیل متفاوت است و شما باید برای تهیه ماچا لته از شیر نارگیل استفاده کنید. این شیر با طعم بی‌نظیرش، عطری بسیار دلپذیر به ماچا لته می‌دهد.

اگر می‌خواهید به جای شیر گیاهی از شیر حیوانی استفاده کنید، به یاد داشته باشید که طعم و عطر کره با رایحه سبز و تازه ماچا ترکیب می‌شود و این ترکیب طعم فوق‌العاده‌ای به نوشیدنی می‌دهد. اغلب لته‌ها با شیر گیاهی تهیه می‌شوند بنابراین استفاده از شیر حیوانی ممکن است کمی غیرمعمول باشد. با این‌حال اضافه کردن کمی قند می‌تواند تا حد زیادی طعم آن را به طعم دلخواه شما تبدیل کند.

ما پیشنهاد می‌کنیم از شیر ۲ درصد برای تهیه ماچا لته استفاده کنید؛ زیرا این شیر بهترین ترکیب چربی و پروتئین برای به دست آوردن یک نوشیدنی خوب را داراست. استفاده از این شیر ممکن است برای برخی افراد طعم و عطر بیشتری نسبت به ماچا ایجاد کند. اگر برای شما هم‌چنین بود، بهتر است از شیر با درصد چربی کم‌تر استفاده کنید.

 

 

آیا ماچا لته یک نوع قهوه است؟

خیر، ماچا لته یک چای لته است. نام لته ممکن است شما را به یاد قهوه بیندازد ولی باید بدانیم که در این نوشیدنی به هیچ عنوان از قهوه استفاده نشده است. گرچه ماچا لته حاوی کافئین است، اما کافئین آن کافئین موجود در چای است. این بدین معناست که ماچا لته به اندازه یک لته معمولی قوی نخواهد بود و نمی‌تواند نوشیدن آن به شما به اندازه نوشیدن قهوه انرژی بدهد، زیرا کافئین موجود در چای با کافئین موجود در قهوه متفاوت است.

اگر نمی‌دانید ماچا حاوی چه مقدار کافئین است، باید بدانید که یک گرم ماچا حاوی حدوداً ۳۵ میلی‌گرم کافئین است. برای تهیه ماچا لته، یک گرم پودر ماچا برای یک شات کافی است. شما می‌توانید به باریستای خود سفارش کافئین بیشتری بدهید و از او بخواهید به جای یک گرم ماچا، دو گرم ماچا استفاده کند.

توجه داشته باشید که کافئین چای با کافئین قهوه متفاوت است، همچنین میزان کافئین موجود در هرکدام متفاوت است. این مقدار کافئین به شرایط مختلفی مثل شرایط آب و هوایی در زمان رشد، نحوه فرآوری و جنس خاک بستگی دارد. این بدان معناست که ممکن است ماچایی که در مناطق مختلف رشد می‌کنند، ازنظر میزان کافئین با یکدیگر متفاوت باشند.

تنها چیزی که باعث می‌شود ماچا لته به قهوه شباهت داشته باشد، وجود مقداری کافئین در هر دو و ترکیب و سرو شیر با این دو نوشیدنی است. می‌توانیم روی لته آثار هنری زیبایی به وجود بیاوریم. این آثار هنری و طرح‌ها با کمی گل و برگ که روی نوشیدنی می‌کشند انجام می‌شود. این نوشیدنی الگوی بسیار مهمی برای ایجاد آثار هنری است و دلیل آن رنگ سفید و سبز نوشیدنی است.

 

 

ماچا لته چه طعمی دارد؟

از نظر طعم و مزه، ماچا لته ممکن است طعم آن چیزی که انتظارش را داشتیم ندهد. افراد نظر مختلفی درباره این نوشیدنی داشته‌اند. برخی از ماچا لته متنفرند و برخی عاشق این نوشیدنی هستند.

اول از همه می‌خواهیم بدانیم ماچا لته چه طعمی دارد.

اگر کیفیت پودر ماچایی که تهیه‌کرده‌اید مناسب باشد، نوشیدنی که به شما می‌دهد، نوشیدنی سبزرنگ به رنگ انگورهای سبز است. این نوشیدنی تلخ نیست، اما اگر کمی تلخ باشد به‌سختی قابل‌تشخیص است.

ماچا لته باید کمی‌ طعم شیرین داشته باشد. بعضی از این ماچاها که از مناطق مختلف به دست ما می‌رسند، دلپذیر و خوش‌طعم هستند.

اگر برای ماچا لته از شیر گرم استفاده کنیم چه می‌شود؟ همه ما می‌دانیم که چه قدر طعم شیر گرم عالی است، مخصوصاً اگر شیرمان را زیاد حرارت بدهیم. در این صورت شیر یک طعم کره‌ای به خود می‌گیرد.

این نوشیدنی به طعمی منجر می‌شود که فقط می‌توان آن را بدین‌صورت توصیف کرد: خوشمزه و عالی است. شیر گرم با ماچا لته بسیار لذیذ و آرام‌بخش است، به‌طوری که ما را به یاد گیاهان و طبیعت می‌اندازد. این دقیقاً همان چیزی است که همه ما به دنبالش می‌گردیم.

این نوشیدنی یک تعادل عالی بین گیاهان و طعم شیر است که نوشیدن آن می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های یک فرد باشد.

 

 

آیا ماچا لته برای سلامتی مفید است؟

اغلب اوقات ماچا لته را به عنوان یک نوشیدنی مفید برای سلامتی در بازار عرضه می‌کنند. اولین دلیل آن وجود مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان در این نوشیدنی و دومین دلیل، جایگزین شدن ماچا لته حاوی کافئین است. حال این دو دلیلی که در بالا ذکر شد، هم می‌تواند صحیح باشد و هم می‌تواند غلط باشد. درست است که ماچا یک نوشیدنی بسیار فوق‌العاده است؛ اما آیا می‌توان گفت قدرت ماچا از یک لته معمولی بیشتر است؟

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم که چرا ماچا لته به اندازه قهوه سالم نیست. می‌دانیم که ماچا لته حاوی شیر و شکر است. از طرفی دیگر هنگامی‌که پودر ماچا را تهیه می‌کنیم متوجه می‌شویم که خود ماچا نیز شیرین و حاوی مقداری قند است.

تمام کالری‌های موجود در ماچا لته که بیشتر آن توسط قند و چربی تأمین می‌شود، عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها را خنثی می‌کند. حتی کافئین موجود در ماچا که با کافئین قهوه متفاوت است، با اضافه کردن شیر و شکر، کار خود را بسیار کندتر انجام می‌دهد.

همچنین شما هنگام نوشیدن ماچا لته کالری زیادی مصرف می‌کنید و این ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود. این افزایش وزن به دلیل وجود ناکافی پروتئین و فیبر برای پردازش بدن است.

در حالی که بدن ما به وجود کربوهیدرات‌ها نیاز اساسی دارد اما باید توجه کنیم که مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. قندها جزو کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شوند.

 

 

ماچا معمولاً در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید آن را به‌صورت روزانه مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنم ماچای سنتی را تهیه کنید، زیرا در این پودر هیچ‌گونه مواد افزودنی و قند اضافه نشده است. ماچا بسیار شبیه اسپرسو است ولی تنها تفاوت آن‌ها در رنگشان است. ماچا مانند اسپرسو هنگامی‌که می‌جوشد، یک کف ضخیم روی خود ایجاد می‌کند.

 

در آخر پیشنهاد باماچا به شما این است که حداقل برای یک‌بار این نوشیدنی زیبا و پر رنگ و لعاب را تست کنید. در این صورت یا مشتری همیشگی آن خواهید شد یا برای همیشه با آن خداحافظی خواهید کرد. ماچا لاته می‌تواند همه افراد را از دوستداران چای گرفته تا دوستداران قهوه گیج، اذیت یا دل‌خوش کند و تقریباً همه موادی که در ماچا لته است می‌تواند جادو کند. این نوشیدنی هم چای است و هم نیست. درواقع یک نوع لته است. دلیل چای نبودن آن این است که چای را با شیر نمی‌نوشند. بااینکه سال‌هاست، ماچا لته آمده است اما هنوز خیلی از افراد آن را نمی‌شناسند. بعضی از مردم مجذوب رنگ سبز این نوشیدنی هستند. اگر کسی را دیدید که تا به حال ماچا لته امتحان نکرده است، او را به یک فنجان ماچا لته مهمان کنید و بعد از نوشیدن آن، ببینید چگونه از این نوشیدنی تعریف می‌کند. احتمالاً نمی‌توانید از روی رنگ و ظاهر ماچا لته طعم و عطر آن را حدس بزنید.

۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

محصولات بامـاچـا

اینستاگرام بامـاچـا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید